Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Nedir?

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Nedir?

Ciddi bir yaralanma, hastalık veya ameliyat sonrasında yavaş yavaş iyileşebilirsiniz. Gücünüzü geri kazanmanız, becerilerinizi öğrenmeniz veya daha önce yaptığınız şeyleri yapmanın yeni yollarını bulmanız için fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından faydalanabilirsiniz.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile güç ve hareketlilik kazanmak, günlük faaliyetlerinizde size yardımcı olacak mesleki terapisi almak ve konuşma, anlama, okuma, yazma ve yutma ile ilgili konuşma dili terapisi desteği alınabilir.

Ağrı tedavisinde de fizik tedavi ve rehabilitasyon desteği alınabilir. Terapinin türü ve hedefleri her insana göre farklı olabilir. İnme geçiren daha yaşlı bir kişi, yardım almadan giyinmek ya da yıkamak için rehabilitasyona ihtiyaç olabilir. Kalp krizi geçiren daha genç bir kişi, işine geri dönmek ve normal aktiviteler için kalp rehabilitasyonu alabilir. Akciğer hastalığı olan birisi daha iyi nefes alabilmek ve yaşam kalitesini yükseltmek için pulmoner rehabilitasyon alabilir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon teknikleri arasında elektrik akımı uygulamaları ya da sıcak ve soğuk uygulamaları, egzersiz ve masaj sayılabilir. Fizik tedavide kişinin ihtiyacına göre çeşitli teknikler uygulanabilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon; başta kemik ve kas rahatsızlıkları olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılabilir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyonla hangi hastalıklar tedavi edilebilir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile kemik ve kasla ilgili rahatsızlıklar başta olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılabilir. Bu hastalıklar:

• Kas ve iskelet ile ilgili rahatsızlıkların ve romatizmal hastalıkların tümü fizik tedavi ve rehabilitasyon ile tedavi edilebilmektedir.
  • Hastalıklardan kaynaklanan bütün ağrıların tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyondan faydalanılabilir.
  • Sinir sıkışması tedavisinde de fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulanabilir. Sinir sıkışması el ve kollarda görüldüğü gibi vücudun diğer kısımlarında da görülebilir. Sinir sıkışması zamanında tedavi edilmezse iltihaba neden olabilir. Bu nedenle mutlaka tedavi edilmesi gerekir.
  • Beyin ve omurilikten kaynaklanan rahatsızlıklarda da fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından faydalanılır. Beyin ile ilgili travmaların tedavisinde fizik tedaviden faydalanılması gerekir.
  • Kırıklar ve kazalar günlük hayatta en sık karşılaşılan sorunlar arasındadır. Kırık, çatlak, incinme gibi rahatsızlıklar his kaybı ile sonuçlanabilir. Bu rahatsızlıkların tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından büyük fayda sağlanır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon teknikleri nelerdir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon kişiye özel olarak planlanan çok ciddi bir tedavi sürecidir. Fizik tedavi ve rehabilitasyonda kullanılan başlıca teknikler şunlardır:

• Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile sıcak ve soğuk uygulamaları ile bütün ağrı çeşitleri tedavi edilebilir.
  • Elektroterapi, hidroterapi ve mekanoterapi gibi uygulamalar ile hastanın tedavi süreci hızlandırılır.
  • Ergoterapi ve egzersiz teknikleri de fizik tedavi ve rehabilitasyonun önemli aşamalarını oluşturmaktadır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyonda kullanılan bu teknikler ile hastanın ağrıları azaltılır, hareket kabiliyeti artırılır ve hastanın kendisini daha iyi hissetmesi sağlanır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulaması ne kadar sürer?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları kişinin rahatsızlığı, yaşı, kilosu, tedaviye verdiği cevaba göre değişiklik gösterse de 10 ile 20 seans uygulanabilir ve her seans ortalama 1,5 saat sürebilir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon hedefleri:

• Fizik tedavi ve rehabilitasyonun ana hedefi hastalık nedeni ile ağrısı olan hastaların ağrılarını gidermek ya da azaltmaktır.
  • Romatizmal hastalıkların tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyona ihtiyaç duyulur.
  • Yaralanma ve travmaların tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyon çok önemli bir yer tutar.
  • Fizik tedavi ve rehabilitasyon nörolojik rahatsızlıkların tedavisinde de kullanılır. Bu sayede vücudun dengesi ve kontrası sağlanabilir.
  • Kemikler ile ilgili her türlü rahatsızlığın tedavisinde fizik tedavi ve rehabilitasyondan faydalanılır.
  • Doğuştan gelen eklem ve kemik rahatsızlıklarının tedavisinde de fizik tedaviden faydalanılır.
  • Yanık sonrası uygulanan tedavilerde de fizik tedavi ve rehabilitasyondan faydalanılır. Bu tedavide hidroterapi ve radyoterapi teknikleri kullanılır.

Fizik tedavi uygulamalarında ağrı hissedilir mi?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında herhangi bir şekilde ağrı ya da sızı hissedilmez. Özellikle egzersiz ile yapılan fizik tedavi uygulamalarının ardından ağrı oluşma ihtimali bulunmaktadır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları nasıl etki eder?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında herhangi bir ilaç kullanımı uygulanmaz. Bu nedenle yan etki riski oldukça düşüktür.

• Başka hastalıklardan kaynaklanan ağrı, hissizlik ve karıncalanmanın giderilmesi ya da azaltılması,
  • İşlevini kaybeden vücudun eski haline getirilmesi veya düzeltilmesi,
  • Yan etkisi oldukça az ve kolay uygulanan bir yöntem olması
  • Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından sonra herhangi bir şekilde cerrahi teknik gerekmemesi,
  • Medikal ve cerrahi teknikler ile tedavi edilemeyen rahatsızlıkların fizik tedavi ve rehabilitasyon teknikleri ile giderilebilmesi,
  • Ciddi hastalıkların kronik bir hal almasını engellemek için,
  • Yaşam kalitesini artırmak daha sağlıklı ve daha mutlu bir yaşam sürdürülmesini sağlamaktır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyonun yan etkileri ve riskleri nelerdir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon tekniklerinde genellikle herhangi bir şekilde yan etki ya da risk yoktur. Cildi hassas olan bazı hastalarda geçici olarak kızarıklık ve yanma gibi belirtiler görülebilmektedir. Ayrıca alanında uzman olmayan fizik terapi uygulamaları nedeni ile tendon kopması ya da kalpte ritim bozukluğu gibi sorunlar yaşanabilir. Bu neden ile fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinin çok doğru bir şekilde seçilmesi çok önemlidir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyonun tamamlanmamasının sonuçları nelerdir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulaması hastanın yaşamını devam ettirmek için değil, yaşamını daha sağlıklı ve daha iyi geçirmesi uygulanır. Fizik tedavide hastanın ağrılarını, sızılarını dindirmek ve azaltmak hedeflenir. Hastanın var olan sorunları giderilerek yaşam kalitesi artırılır. Daha sağlıklı bir yaşam sürmesi sağlanır