Diz Problemlerinde Prp Uygulamasi

DIZ PROBLEMLERIMDE #prp UYGULAMASI

Merdiven inip çıkma, oturup kalkma, yürüme, koşma gibi vücut hareketleri sırasında zaman zaman dize daha fazla yük biner ve diz eklemlerinde hasara yol açabilir. Yaşlanmayla birlikte eklem kayganlığı ve kıkırdak yapımı azalır. Ayrıca kemik yapıdaki bozulmalar da diz eklemlerinde ağrı ve hareket kısıtlılığına yol açmaktadır.

Diz ağrısı tedavisine ne kadar erken başlanırsa tedavisi o kadar kolaylaşır. Dizdeki problem ilerlediğinde ise binen yükü taşımak daha da zorlanacağından menüsküs, bağ doku bozulmaları gibi sorunların da eklenmesiyle tedavi zorlaşır. Hatta çoğu durumda ameliyat ile protez takılması gerekebilir.

Dizlerde kireçlenme belirtilerine dikkat

Dizlerinizin size verdiği sinyallere kulak vermelisiniz. Otururken ya da ayağa kalkarken dizleriniz zorlanıyorsa, bazı hareketleri yaparken tutuluyor yani kilitleniyorsa, dizlerinizi kıvıramıyorsanız, yürürken veya merdiven inip çıkarken dizleriniz ağrıyor ya da şişiyorsa, en kısa süre içinde fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanına muayene olmalısınız. Özellikle menopoz dönemindeki kadınlarda kalça bağlarında zayıflama ve kıkırdak yapı yumuşamasıyla birlikte dizlere binen yük arttığı için dizlerdeki eklemlerde deformasyon gelişir.

Diz kireçlenmesi tedavisinde hastanın eğitimi çok önemli

Öncellikle kişi hastalığı konusunda bilinçlendirilmelidir. Hasarlı eklemi aşırı kullanmaktan sakınmalıdır. Eğer fazla kilo varsa dizlere binen yükün azaltılmak için verilmelidir. Ağrılı dönemlerde istirahat edilmesi önerilir. Diz osteoartritinde kullanılan ilaçlar sadece ağrı kesici olup, kireçlenme tedavisinde etkili değildir. Diz eklemindeki hem kemik hem yumuşak dokulara yönelik etkili fizik tedavi cihazlarıyla dokulardaki hasarlanmalar erken dönemde tedavi edilebilmektedir. Son yıllarda, doğal tedavi yöntemlerinin etkisinin, kimyasal ilaçlardan daha üstün olduğu tespit edilince vücudun kendi kendini onarma mekanizmasından faydalanılmaya başlandı. Bu araştırmalar sonucunda kas-iskelet sistemi hastalıklarında PRP yönteminin dokuları onardığı tespit edilmiştir.

PRP NASIL ELDE EDİLİR?

HASTADAN DAMAR YOLU İLE 8ml KAN BU İŞ İÇİN ÖZEL OLARAK HAZIRLANMIŞ TÜPLERE ALINIR. KAN ÖZEL BİR SANTRİFÜJ İŞLEMİNDEN GEÇİRİLİR. TROMBOSİT DIŞI HÜCRELER TÜPÜN DİBİNE ÇÖKER, TÜPÜN ÜZERİNDE TROMBOSİTTEN ZENGİN SARI RENKLİ BİR PLAZMA SIVISI KALIR. PRP ARTIK HAZIRDIR VE BU AŞAMADAN SONRA BEKLETİLMEDEN UYGUN TEKNİK İLE İSTENİLEN BÖLGEYE  (DİZ, OMUZ, DİRSEK)  ENJEKSİYON İLE UYGULANIR.