Klinik Plates Nedir?

Klinik Pilates fizik tedavide fark yaratıyor

Fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavilerinde de tamamlayıcı olarak kullanılan “klinik pilates” eklem ağrılarından duruş bozukluklarına kadar birçok rahatsızlıkta hastaya fayda sağlıyor. Pilatesin özünde fizik tedavide uygulanan yöntemlere benziyor ve pilates egzersizleri; fizik tedavi sonrası ağrıyı azaltmaya, işlevleri iyileştirmeye ve kasları güçlendirmeye yardımcı oluyor.

Pilates nedir?

Pilates sıkılaşmaya yönelik egzersizler bütünü olarak tanınıyor. Oysa doktor gözetiminde uygulanan klinik pilates, duruş bozukluklarından eklem ağrılarına kadar birçok hastalığa iyi geliyor. Kronik bel, boyun ve sırt ağrısı ile duruş bozukluğu gibi durumlarda tedavinin kalıcı olması için klinik pilates büyük önem taşıyor.

Klinik pilates nedir?

Klinik pilates standart fizik tedavinin ardından tamamlayıcı olarak kullanılabiliyor. Herhangi bir hastalığı veya şikayeti olmayan, yalnızca egzersize başlamak isteyen sağlıklı bireylere de muayene sonrasında klinik pilates uygulanabiliyor. Yumuşak doku romatizması ve obezite hastaları da pilates ile tedavi olabiliyor. 30–60 yaş arası uzun yıllar hareketsiz kalmış kişiler de kas-iskelet sistemlerini geliştirmek için pilates programına alınabiliyor.

Klinik pilates tedavisi nasıl yapılıyor?

Tüm günü masa başında geçiren ofis çalışanlarında, omurganın yanlış kullanımı nedeniyle oluşan sırt ve bel ağrılarında da klinik pilates kullanılabiliyor ancak pilates uzman olmayan kişilerin yanlış yönlendirmesi ile ciddi zararlar da verebiliyor. Klinik pilates reformer adı verilen özel bir yatak veya zemin üzerinde yapılıyor. Reformer ile tüm kaslar aynı anda, dengeli bir şekilde çalıştırılıyor. Pilates programında karın, sırt, bel, kalça ve bacak kasları kuvvetlendiriliyor ve özel nefes teknikleri eşliğinde denge egzersizleri yapılıyor. Klinik pilatesten en yüksek faydayı sağlamak için egzersiz programına düzenli devam etmek, sağlıklı beslenmek ve kilo kontrolü büyük önem taşıyor. Omurgayı ve vücut mekaniğini doğru kullanmak ile ofis ergonomisine özen göstermek de gerekiyor.

Kişiye özel programlar uygulanıyor

Klinik pilateste bir seans 60 dakika sürüyor ve progra