Meniskus Belirtileri

MENİSKÜS BELİRTİLERİ NELER?

1. Diz bölgesinde ağrı

Menisküs ağrısı nasıl olur sorusu ayrıntılı bir cevap içerir. En yaygın menisküs belirtisi olan diz bölgesinde meydana gelen ağrıların uzun süreli ve şiddetli bir hal alması halinde menisküs hastalığından şüphe edilerek gerekli muayene ve tetkikler yaptırılmalıdır. Hastalık tam olarak ortaya çıkmamış olsa bile menisküs dokusu zedelenmiş olabilir. Ağrının önemsenmeyip gerekli önlemin alınmaması hastalığın riskini artırır.

Ağrılar, günlük hareketlerin yapılmasına engel olabilecek düzeylere çıkabilir. Otururken kalkmak, ağırlık kaldırmak ve çömelme gibi aktivitelerde acı veren bir hal alan ağrıların bazı vakalarda ayakta durmak zorluk çekmeye neden olduğu da görülür.

2. Diz bölgesinde şişlik

Diz ve çevresinde ortaya çıkan şişlikler, menisküs riski nedeniyle ciddi bir yaklaşımla değerlendirilmelidir. Şişlik düzeyi, genel olarak birkaç gün içerisinde kademeli olarak artış gösterir. Tedavi edilmeden kendiliğinden geçmesinin beklenmesiyle şişlik yerini sertleşmeye bırakır. Bu durum da yürümede zorluk çekilmesine yol açar.

3. Hareket kabiliyetinin kısıtlanması

Yürüme, çömelme, eğilme, oturma, kalkma gibi günlük rutin hareketleri yapmada zorluk çekmek menisküsün hastalığının varlığını işaret ediyor olabilir. Bu belirtilerin sebebinin anlaşılması ve buna göre uygun tedavi yöntemine başlanabilmesi amacıyla mutlaka en kısa süre içerisinde hastaneye müracaat edilmesi gerekiyor. Aksi durumda hareket kabiliyetinin daha fazla düşmesi riski alınmış olur.

4. Dizlerde kitlenme

Dizlerde kitlenme belirtisi ani olarak, genellikle yüksek düzeyli ağrı ile birlikte ortaya çıkar. Acilen hekime başvurulmasını gerektiren bir belirtidir. Diğer tüm belirtilerde olduğu gibi sorunun geçici olduğunun düşünülmesi, hastalığın şiddetinin artmasına ve onarılması güç tahribatların meydana gelmesine neden olur.