Prp Nedir?

PRP Tedavisi Nedir? Faydaları Nelerdir?

Bu yeni teknoloji son yıllarda Amerika’da yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’de de yeni uygulanmaya başlanmış FDA onaylı bir tedavi yöntemidir. Kanınızın bu tedavi edici gücü pek çok alanda kullanılmaktadır. Kanınızın 100-150 cc yani bir çay bardağı kadarı alınarak özel bir işlemden geçirilir. Trombositten zengin plazma PRP (PLATELET RİCH PLASMA) kısmı alınarak tedavi edilmek istenen bölgelere enjekte edilir. Bu sayede bu bölgenin hücrelerini aktive eden growth faktör (iyileştirici tamir edici) salgı sayesinde kök hücre göçü oluşur. Yeni gelen hücreler kollejen sentezini arttırarak dokunun iyileşmesini sağlar.

• Saç dökülmesini önlemek,
  • Yüz gençleştirmek amacıyla,
  • İyileşmeyen yaraların tedavisinde
  • Omuz eklemi (Rotator cuff) yaralanmaları
  • Tenisçi dirseği (Lateral Epikondilit)
  • Golfçu dirseği (Medial Epikondilit)
  • Topuk Dikeni(Epin Calcanei)
  • Kas Problemleri(Kas yırtıklatı,zorlanmalar vs.)
  • Diz bağ zorlanmaları
  • Dejeneratif diz hastalıkları(diz,kalça,omuz,ayak bileği kireçlenmelerinde)
  • Patella tendiniti
  • Ayak bileği burkulmaları
  • Achilles tendon yaralanmaları
  • Plantar fasciitis
  • Menisküs yırtıkları
  • Disk hernisi (bel fıtığı)
  • Myofasial ağrılar (kulunç ağrısı olarak bildiğimiz kas gerginliklerinde)
  • Kronik Bel ağrıları

Kırık kaynamasını arttırmak amacıyla kırık bölgeye yapılan uygulama gibi pek çok uygulama alanında başarıyla kullanılmaktadır.

Özellikle yüz gençleştirme ve saç dökülmesinin önlenmesi tedavilerinde ozon tedavisi ile kombine kullanıldığında çok başarılı bir ikili oluşturmaktadır. Ozon tedavisi ile önce doku kanlanması oksijen seviyesi arttırılır. Daha sonra PRP terapi ile dokunun iyileşmesi sağlanır. Yapılan bu iki tedavi bölgelere göre değişen tedavi programlarıyla uygulanmaktadır. Saç dökülmesi ve yüz boyun gençleştirme tedavilerinde 2-3 kez ozon tedavi bölgesel enjeksiyonları yapılmakta daha sonra ayda bir kez PRP terapi uygulanmaktadır. PRP uygulaması ayda bir olmak üzere 2-3 kez tekrarlanır. Daha sonra yılda bir kez tekrarlamak yeterlidir. Bu sayede yüz kırışıklıkları ve saç dökülmesi için kozmetik ürünlere vermekte olduğunuz yüksek faturalardan kurtulmuş ve yüzeysel kullanılan ürünlere göre çok daha etkili bir sonuç elde etmiş olursunuz.

Ortopedik problemlerin tedavisinde PRP terapi haftada bir olmak üzere toplam 3-10 kez tekrarlanabilmektedir.

PRP terapi kendi kanınızdan alınarak yapılması nedeniyle hiçbir yan etki içermemektedir. Yapılan tedavi sonrası günlük hayatınıza devam edebilirsiniz. Uygulamalardan önce lokal anestezik uygulanması nedeniyle hemen hiç ağrı duyulmamaktadır.

Yara tedavilerinde ve cerrahi gerektirebilen bazı ortopedik problemlerde % 70-80 oranında başarı görülmektedir. Kadın tipi saç dökülmesinde ve erkek tipi saç dökülmesinin erken evrelerinde çok iyi sonuçlar elde edilmektedir. Ancak tam dökülmüş saç bölgesinde etkili olmamaktadır.

Yüz gençleştirme tedavisinde yüzünüzün alın, göz çevresi,burun çevresi,dudak çevresi ve çene altına uygulama yapılmaktadır.